top of page
Search
  • Writer's pictureAlexandra Curic

Peste sfârșit, poezie în versuri

Pământ de morminte,

Suna a case pustii,

Peste ele doar cuvinte,

Amintiri de vii.

Freamăt de ocol demonic

Ce ma smulge chiar din mine

Spirit încărcat mamonic

În ochii orbi fara de tine.

Cineva mi-a zis odată,

Mie doar, asa, în șoaptă :

"Ultimele care sunt

Ultimele flori ramase

Pe pământul asta crunt

Sunt acele flori frumoase,

Sunt florile de mucegai,

In rest nimica nu mai ai.".

Ochii ei priveau amarnic,

Dar eu zâmbit-am atunci falnic:

"Ce cuvinte minunate

Imi spun ale tale șoapte!".

"Minunate?", mi-a raspuns.

"Sigur! Ia privește sus

La cerul cel adânc senin,

Uite cât ninge de sublim!

Uite pe nori cât verde!

Uite cât har ce nu se pierde!

Fulgii sunt oare spini de gheata?

Sunt flori ce gadila mustață.

Mai sus în Cer sunt flori de care

Tu nici nu știi cum or fi oare,

De unde are, are Dumnezeu

Acele flori cunosc și eu.

Ce vezi aici, poieni, livezi

Se afla toate sus de crezi

Atâta doar, sunt ca și prima oara

Însă lipsite de a jos povara."

Asa i-am zis, crezând, atunci

Cu gândurile mele ca de prunci.

Acum privesc la mine în gol

Cu gândurile mele-n demisol.

Visat-am cu ochii larg deschiși

La acei bumbisori promiși

Din poarta luminata de gradina

A unui castel greu fără lumina.

Visat-am și ca sunt in perfect ou

Ca un făt orb și ghemuit în el,

In liniște totala de cavou,

Cu ochii orbi, fără nimic defel,

Plutind în negru cosmos singurica,

Atata liniște era și eu asa mica,

Asa cum sunt defapt și chiar nimic

Nu-mi trebuia, copil asa de mic

Eu cum eram, cu mana Sa deplina

Ma păzea cu iubire lina

Dumnezeu. Era frumos.

Dar m-am trezit angos.

Apoi Infern mai mult și infernale

Si calcule prin integrale, de ferestruci,

De vocea Lui printre năluci.

Acela ar fi fost un negru minunat,

Dar și alt negru, lugubru, mi s-a luat.

Fățărnicie efemere cărămizi,

Parca sunt stana de omizi,

Ramase din par de înger tuns

Ce fluturi nu au mai ajuns.

Atât sunt de tumultoase grele mari

Clădite din plase de țânțari

Atât au mai rămas infinitele coloane

Si temeliile arse cu uși și cu obloane.

Eu ma feresc de ele și ma smulg

Din ghearele lor ce doar cu ura mulg

Ca să se declădească și clădească

În cocine de porci ce vor sa pasca.

Eu ma feresc de ele și ascult pamantul

Cu ochii lipiți de prea pustiile deserturi

Imi țin atent deasupra-mi spada cuvântul,

Ca să ma apar de veninoasele inerturi,

De haite diavoli ce sug, rup si vidul

Pentru a-și face inutil dividul.

Ascult pământul și a lui țărână

O caut peste tot chiar și în ar fi,

O caut în fiecare a mea mana,

Imi arat mie puterea de-a iubi,

Ca de un nou big bang sfâșiată

Eu caut mâine, caut pentru prima data,

Pentru ca atât am, chiar ca amintire

A ce știam ca-mi aminteam cândva

Caut prin orișice adevăr orice iubire,

Acea persoana, eu, cât mai era.

Cu degete ce nu mai pot ca de meduza

Cu sange și din a mea buza,

Scocior pământul tare și uscat,

Crăpat de veacuri, reamanetat,

Făcut din toți doar 13 apoi 2,

Dar doi doar doua firmituri de boi

Ce trag la jug din vechiul noi,

Căci poate poate voi găsi o veste

Ca ceva ceva ceva din Noi mai este,

Ca pot iarăși privi spre creste

Ce încă spun de noi poveste.




15 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page